Za nami pracowity kwiecień. Zadania coraz bardziej wymagające, my coraz bardziej zmęczeni…

2.04 i 9.04

Jakież to było poruszenie na dzisiejszych zajęciach! Praca nad stworzeniem gry planszowej zaangażowała nawet najbardziej opornych. Musieliśmy ją rozłożyć na dwa spotkania. Najpierw było wiele dyskusji na temat zamieszczenia dodatkowych atrakcji (poza zadaniami dotyczącymi opracowanych treści z zakresu technologii informatycznej), a potem wiele pomysłów na wzbogacenie szaty graficznej gry. A kiedy czas na wykonanie i rozegranie pierwszych partii? – zapytacie. Aaa, to już w każdej wolnej chwili całego tygodnia: przed lekcjami, po lekcjach, na przerwach – do utraty tchu. Aktywność dzieci na najwyższym poziomie! Wiedza zawarta w pytaniach opanowana na szóstkę!

16.04

Porządki to to, za czym większość dzieci nie przepada. Rozpoczęcie zajęć od zabawy rzucanej i rozpoznawania przedmiotów dotykiem okazało się doskonałym krokiem. Dobry nastrój wywołany zabawą pozwolił dzieciom na optymistyczne podejście do dzisiejszego zadania głównego. Zanim zasiedliśmy do komputerów, zajęliśmy się porządkami w swoich teczkach port folio. Szukaliśmy sposobów na posegregowanie prac, tak by sprawnie odnaleźć potrzebne materiały. Przyznam, że zadanie to przekształciło się w emocjonującą zabawę, bo przy każdej tegorocznej pracy były ochy, achy i wspominanie chwil, w których te prace powstały. Po takim przygotowaniu zasiedliśmy do komputerów i tam każde dziecko starało się uporządkować prace wykonane w tym roku umieszczając je w odpowiednich folderach. Okazało się, że porządki to niełatwe zadanie, ale w rezultacie bardzo ułatwiają poruszanie się w swoich zasobach.

23.04 i 30.04.

Aktywności dzisiejszych zajęć skłoniły dzieci do przyjęcia ról przypisanych dorosłym. Musiały samodzielnie przygotować zgłoszenie do konkursu „Bystre oczko”. Były niezmiernie zaskoczone, że wymaga to tak wielu czynności i dokumentacji! Wykonanie zadania podzieliliśmy więc na dwa etapy. Jedne zajęcia poświęciliśmy na ustalenie tematyki pracy konkursowej, warunków realizacji projektu i wykonanie plakatów reklamujących, a drugie na zaprezentowanie prac i dyskusję nad zgodą i prawami do upublicznienia wizerunku uczestników konkursu. Było mnóstwo pracy, nowych informacji i niełatwych kompromisów. Uff, cieszę się, że mamy to zadanie za sobą.