Mega Misja
- Szczegóły
Witajcie! Minął drugi miesiąc naszej przygody z MegaMisją. Oj, dużo się dzieje. Jest mnóstwo zabawy, ale jeszcze więcej nowych wiadomości. Co już wiemy? Co umiemy? Czytajcie.
2 października - Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od przypomnienia różnych źródeł informacji i ankiety sprawdzającej skąd najczęściej czerpiemy wiedzę. Nietrudno zgadnąć, jakie były wyniki. Pierwsze miejsce zajął Internet, potem telewizja, a za nią książki, nauczyciele i rodzice. Wiele zamieszania było przy ocenie informacji: prawda/fałsz. Niektórzy kilkakrotnie zmieniali miejsce i to raczej nie z powodu rozterek wewnętrznych, a pod wpływem decyzji kolegi czy koleżanki. To dało przyczynek do dyskusji, czy zawsze warto podążać za innymi? Na ile i komu można ufać w ocenie sytuacji? Dyskusja była długa, a jej podsumowaniem jest nasze przekonanie, że każdą informację należy sprawdzać, i to w różnych źródłach.
9 października - Dzisiaj na zajęciach było gwarnie i wesoło. Wiele radości dało nam ćwiczenie „Poznajmy się”. Mimo że jesteśmy ze sobą drugi rok, to nie zawsze mieliśmy okazję, czy śmiałość, by porozmawiać z każdą osobą z klasy. Dziś stanęliśmy przed takim wyzwaniem
i choć na początku nie było to łatwe, to w rezultacie dało dużo radości . Po takiej rozgrzewce z wielkim zaangażowaniem przystąpiliśmy do tworzenia swoich awatarów, by potem zabawić się w rozpoznawanie który do kogo należy. Poszło nam znakomicie! (Pomocna okazała się zabawa rozpoczynająca zajęcia). Potem było już bardzo poważnie: dyskutowaliśmy o tym, co wolno, a czego nie wolno mówić obcym osobom, czy można być anonimowym w przestrzeni wirtualnej, jak odróżnić, które dane są prawdziwe, a które nie i kogo prosić o pomoc przy ocenie. Zajęcia te obok wspólnej zabawy, dostarczyły nam dużo informacji o bezpieczeństwie w sieci.
16 października - Dzisiejsze zajęcia koncentrowały się na superbohaterach. Jedni skupili się na bohaterach ze świata baśni i gier, a inni zaliczyli do nich osoby z najbliższego otoczenia. Byli to (jak na klasę sportową przystało) piłkarze, trenerzy, a także koledzy i rodzice. Szkoda, że nie mogli usłyszeć uzasadnienia takiego stanowiska, bo padło tyle miłych słów pod ich adresem. Potem zastanawialiśmy się nad tym, kto to jest bohater, jakimi cechami się odznacza, czy każdy może być bohaterem. Nie zabrakło również zabawy ruchowej, która sprawdzała czy potrafimy odróżnić świat fikcji od świata realnego. Poszło świetnie!. Na koniec dyskutowaliśmy o niebezpieczeństwie wynikającym z naśladowania magicznych mocy bohaterów fikcyjnych i popularnych challenges. To wszystko sprawiło, że zabrakło nam czasu na plastyczne przedstawienie swoich realnych super mocy. Uznaliśmy, że naszą klasową super mocą jest umiejętność zgodnej zabawy, wspólnego śpiewu i radości przebywania ze sobą. Wyraz tego daliśmy w piosence „Uwierz w siebie”, której siła przywołała sąsiadującą z nami klasę
23 października – Jakże przydatny był temat dzisiejszych zajęć w kontekście trudnych sytuacji wychowawczych. Liczę, że od dziś sprawniej będzie przebiegało rozstrzyganie sporów, dzięki dobremu rozumieniu różnicy: opinia-fakt i trzymaniu się faktów w obliczu niejasnych sytuacji rówieśniczych. Niektóre z prezentowanych do oceny zdań nie budziły wśród dzieci wątpliwości w przyporządkowaniu ich do faktów lub opinii, ale były i takie, nad którymi rozgorzała dyskusja. Spotkanie zakończyła zabawa w szukanie skarbów Tomka, bohatera słuchanego audiobooka. Było bardzo wesoło i emocjonująco!
- Szczegóły
Minął miesiąc naszego pobytu na platformie MegaMisji. Był to czas niezwykle pracowity i bogaty w nowe wiadomości. Najpierw poznaliśmy bohaterów naszej wyprawy: Kubę, Julkę, ich rodziców oraz Psotnika. Razem z nimi spędziliśmy czas na radosnych zabawach, które przypomniały nam ważną lekcję: Wzajemna pomoc i współpraca są niezwykle istotne, bo razem można więcej. Kolejne zajęcia nie były już tak beztroską zabawą. Musieliśmy uporządkować bałagan w bibliotece internetowej dokonany przez Psotnika. Poznaliśmy różne źródła informacji i dobieraliśmy najbardziej zasadne do podanego tematu. Nauczyliśmy się odróżniać wiadomości wiarygodne od niepewnych i szukać ich oraz potwierdzać w różnych źródłach. Tę naszą świeżo zdobytą wiedzę wykorzystaliśmy do zgromadzenia materiałów potrzebnych do wykonania lapbooków o Sycylii i Islandii. Praca nad stworzeniem książeczek bardzo nam się podobała i dostarczyła wiele ciekawych wiadomości o tych miejscach. Tak zamknęliśmy naszą pierwszą misję: Korzystanie z informacji. Za jej ukończenie zdobyliśmy nagrodę: Kreatywny zestaw plastyczny. Teraz ruszamy z kolejną misją: Dzieci w środowisku medialnym. Trzymajcie za nas kciuki!
Bystre Asy z IId klasy
- Szczegóły
Jesteśmy jedną z 140 szkół w Polsce, która po spełnieniu odpowiednich wymogów, została wybrana do programu edukacyjnego MegaMisja – edycja 2024/2025. Jest to cykl zajęć dla uczniów klas I-III, których zadaniem jest podniesienie kompetencji społecznych i cyfrowych najmłodszych. Wszystko to odbywa się w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym dzieci pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty. Na zajęciach MegaMisji mało jest technologii, a dużo pracy w grupie, pola do kreatywności i swobodnej aktywności. Warunkiem dostania się do programu było stworzenie pracy konkursowej w formie filmu, w której należało przekonać MegaMisję do wyboru naszej szkoły. Udało się! Za pomoc dziękuję pani Kindze Grzelak i uczniom klasy IId, których czeka teraz całoroczna praca. Zajęcia ruszają od września.
Anetta Bober - Lider programu MegaMisja